كارگاه مديريت فرآيندها و سرويس ها
مفهوم فرایند در هر سازمان، کسبوکار و مدیریت به حق از اهمیت خاصی برخوردار شده است. ذات هر کسبوکار و سازمانی یا گروه کاری ارائه یک محصول یا خدمت است و به عبارت دقیقتر ارزش قابل استفاده را ارائه دهد و فرایند وظیفه تولید این ارزش را دارد. هر فرایند ارزشی را دریافت و ارزشی افزوده را تحویل میدهد که اگر چنین نباشد باید آن را حذف نمود و هزینه و منابع را صرف آن نکرد. بنابراین معادلسازی کسبوکار و سازمان با مجموعهای از فرایند و تعبیر و مدلسازی کلیه اجزا در قالب فرایند کاربردی و معنادار است. نظام مدیریت فرایند که عملاً منطبق بر نظام مدیریت کیفیت و مدیریت عملکرد خواهد شد! سازمان را از نظم و انتظام ویژهای برخوردار میسازد. طبق نظریهی «یگانگی راه حل» با پیادهسازی مدیریت فرایند به سبک صحیح و اصولی به همه وجوه مدیریت دست خواهیم یافت.
- توجه: دراین در صورت ثبت نام سازمانی شرایط بلوغ فرایند و بلوغ خدماتی قابل سنجش بوده و گزارش تحلیلی مرتبط نیز ارائه میشود
محتوای دوره
- مفهوم فرایند و تعریف تحلیلی آن
- نسبت فرایند با ساختار
- نسبت فرایند با کیفیت
- روش مدلسازی فرایند و استانداردهای مدلسازی فرایند
- ارتباط مدیریت فرایند با نرمافزارهای کاربردی
- مفهوم بهینهکاوی (Benchmarking)
- مفهوم بهروش (Best Practice)
- معماری سازمانی، معماری کسبوکار و مدیریت فرایند(ٍEnterprise Architecture, Business Architecture& Process Management)
- مهندسی مجدد فرایندهای کسبوکار (BPR: Business Process Reengineering)
- ارتباط مدیریت فرایند با بهبود مستمر (Continuous Improvement& Process Management)
- برونسپاری فرایندهای کاری (BPO: Business Process Outsourcing)
- طراحی فرایندهای کاری در Holdingها
- تعریف بلوغ و مفهومسازی بلوغ سازمانی و بلوغ کسبوکار
- نسبت بلوغ سازمانی با بلوغ فرایندی (Organization Maturity Vs. Process Maturity)
- روش ایجاد نظام مدیریت فرایند
- تشریح تفاوت سازمان فرایندگرا به جای کارکردگرا