بانكداري مدرن
هدف از برگزاری این دوره که با رویکرد کارگاهی است، آموزش مفاهیم مرسوم و تکراری نیست، بلکه توجه به ارتباط بین محصولات بانکی و ماژولهای کارکردی بانک با همدیگر است و همچنین ارتباط بین آنها با بهرهمندی از فناوری اطلاعات. درک تقابل بین مجموعه کارکردهای مختلف بانکی به صورت یکپارچه و یکجا و نه صرفاً به عملیات روزمره بانکی برای توسعه کمی و کیفی فعالیتهای بانکی بسیار ضروری است. در همین راستا نیز تبدیل شدن به یک مشتری توانمند برای ارائهدهندگان خدمات و محصولات مبتنی بر فناوری اطلاعات موضوعی جدی و حیاتی است. مشتری توانمند نیاز خود را به درستی بیان و مراحل رشد و توسعه خود را در آن لحاظ میکند و این نیازمندیها با در نظرگرفتن کل بدنه بانک معنیدار است و نه صرفاً نیاز موردی یک اداره؛ بنابراین در این دوره هدف آموزش یک سری مفاهیم کتابی و آکادمیک نیست بلکه به صورت عملیاتی و بر اساس مشکلات جدی بازار بانکی و صنعت بانکداری، محتوای این دوره تهیه و تنظیم شده است و برگزار کننده آن با همکاری و همفکری شرکتکنندگان در دوره که هر یک تجارب و خبرگی مختص به خود را دارند، به ارائه محتوا خواهد پرداخت.
کلیه کارشناسان و مدیران عرصه بانکی میتوانند در این کارگاه شرکت کنند و به سبب چندبعدی بودن موضوع ، هر شخصی مطابق با پیشینه و تجارب خود از این دوره بهرهمند خواهد شد.
- توجه: دراین کارگاه دوره بانكداري مدرن کیفیت انجام شده و پروفایل نتایج آن برای هر فرد تهیه میشود.
سرفصل موضوعات کارگاه
- مشکلات سازمانی و فرایندی بانکها در توسعه و ارائه محصولات جدید بانکی
- مشکلات سازمانی و فرایندی بانکها در تحلیل منابع و مصارف و تصمیمسازی و تصمیمگیری در خصوص سبد نقدینگی
- مزایای در اختیار داشتن یک معماری مرجع و مدل مفهومی جامع برای توسعه کسبوکار بانکی
- مشکلات و مسائل یکپارچگی و هماهنگی در تولید محصولات بانکی جدید
- چالشهای استفاده بهینه از فناوری اطلاعات برای توسعه محصولات بانکی و ایجاد مزیت رقابتی
- آسیبها و مشکلاتی که ریشه در بخش فناوری اطلاعات دارند
- آسیبها و مشکلاتی که ریشه در بخش سازمان بانک دارند
- نقش فناوری اطلاعات در توسعه محصولات بانکی و وظایف مالکان فرایندهای کسب وکار در رویه تأمین سامانه های نرم افزاری
- بررسی چند مدل نمونه و مرجع و تبیین راهکارهای جامع بانکی مبتنی بر فناوری اطلاعات
- بررسی چهارچوب جامع مجموعه ماژولها و محصولات بانکی و طبقه بندی محصولات بانکی و مروری بر آنها
- توصیف بخشهای کلیدی یک کسب وکار کامل بانکی و تشریح اجزای هر بخش شامل: حوزه ارائه خدمت، حوزه مشتری، حوزه عملیات و محصولات پایه،حوزه محصولات ترکیبی و پیچیده، حوزه داده و اطلاعات، حوزه هوش کسب وکار، حوزه برنامهریزی و ارزیابی، حوزه تحلیلی و حوزه ستادی
- شرح نوع ارتباط و وابستگی ماژولهای بانکی نسبت به همدیگر و درک نظام جامع بسته های کاری بانکداری به صورت یک شبکه یکپارچه کاری
- معرفی انواع محصولات آنالیتیک و تبیین تفاوت هر یک و جایگاه هر یک از آنها
- مرورتفکیکی بر هر یک از محصولات آنالیتیک و بررسی مسیر توسعه برای تحقق موفق آنها:
- شرح چالشها و مشکلات توسعه محصولات آنالیتیک و کلیات روششناسی برای موفقیت:
- تجزیه و تحلیل ارتباط بین محصولات تحلیلی با محصولات بانکی برای مشتریان:
- بررسی چالشهای توسعه خدمات و محصولات ترکیبی و پیشرفته: بررسی مشکلات از ابعاد مختلف : داده و اطلاعات، دانش تخصصی، ابزارهای نرمافزاری، بلوغ بافتی و شرایط بازار