كارگاه راهبرد، تغيير و رهبري
یک چالش ذهنی مثبت و سازنده برای مخاطبان دوره شکل خواهد گرفت که ضمن تعمق بیشتر نسبت به مفاهیم راهبردی، مدیریت تغییر و رهبری، بتوانند در طی زمان از دانش سازمان یافته و مدلهای مختلف نظری بهره عملی و واقعی بگیرند و لذت «تفکر راهبردی» و «هنر مدیریت تغییر» را دریابند.چالش امروز مدیران، سرمایهگذاران و کارشناسان ما نداشتن دانش نظری یا عدم آشنایی با مدلهای مرجع نیست بلکه چالش در «عدم هماهنگی کاربردی روشمند» از این دانشها و الگوها است. مهارتهای شخصی، گونهی رفتاری، تربیت خویشتن و رفع موانع ذهنی مهمترین عوامل هستند که ضمن بیان نکات تخصصی در این کارگاه به نکاتی که معمولاً در کتابها و جستوجوهای اینترنتی یافت نمیشود اشاره خواهد شد. نکاتی که ما را برای کنش هدفمند اثربخش در محیط واقعی آماده بسازند. مشکل اصلی در مدیریت راهبردی و موفقیت بادوام سازمان عدم آشنایی با نظریهها و مدلها نیست بلکه در استفاده نادرست و غیراثربخش از آنها و عدم توجه به موارد بافتی و واقعگرایانه است. در بسیاری موارد بر روی کاغذ همه چیز مهیا است اما در عمل چالشهایی با هزینه بالا روی میدهد و آنگاه مدیران اجرایی میگویند این دانشها و آموزشها کارایی ندارد.
- توجه: دراین کارگاه راهبرد،تغيير و رهبري انجام شده و پروفایل نتایج آن برای هر فرد تهیه میشود.
سرفصل موضوعات کارگاه
| رديف | عنوان |
| 1 | مفهوم راهبرد / معنی راهبرد |
| 2 | خصوصیات یک شخص راهبردی و خصوصیات یک سازمان راهبردی |
| 3 | سرالگوهای تدوین برنامه راهبردی و مدلهای سنتی مدیریت راهبردی |
| 4 | برنامهریزی راهبردی معطوف به کنش |
| 5 | نسبت مدیریت راهبردی با مدلهای تعالی |
| 6 | تفکر راهبردی |
| 7 | ماهیت و تعریف تغییر |
| 8 | تبیین واقعیت برای تبیین تغییر در متن و بطن واقعیت و معرفی مدل سه گانه «بافت-محتوا،-فرایند» |
| 9 | ارتباط تغییر با فرهنگ، مفهوم نهادینه بودن و نهادینهسازی |
| 10 | نقش مدیریت تغییر در اجرای یک برنامه یا تحقق یک سیاست |
| 11 | برنامهریزی تغییر و طراحی اردوگاه برای تغییر |
| 12 | فنون روانشناسی و جامعهشناسی مدیریت تغییر و فنون رفتاری |
| 13 | ماهیت و تعریف رهبری |
| 14 | مبانی رهبری اثربخش |
| 15 | رهبران دروغین یا موقت |
| 16 | تناسب شرایط برای رهبری و یافتن شرایطی برای رهبری |